
Andreea Berecleanu a fost una dintre schimbările de la „Observator“ în 2010 iar la Acasă TV audienţa a căzut fără reţetele de tipul „Regina“ (cu Nicoleta Luciu), audienţa Acasă TV a căzut


Cele două televiziuni au avut scăderi importante de rating în prime-time,de 89.000 de telespectatori, respectiv 87.000, în mediul urban, faţă de 2009. Antena 1 a pierdut fără drept de apel duelul cu Pro TV în sondaje. Fără telenovelele cu „ţigani“, audienţa postului Acasă TV s-a prăbuşit ca o casă părăsită.
Televiziunile, amenzi de peste un milion de lei
Surpriză de Revelion: Etno TV a luat faţa Antenei 3 şi Realităţii TV
Anul 2010 a fost negru pentru Antena 1 (dar nu din cauza lui Dan Negru!), în duelul său cu Pro TV. Audienţa medie a Antenei 1 a fost de 447.000 de telespectatori pe minut, în prime-time, la mare distanţă în urma Pro TV (716.000 de privitori), şi cu 87.000 mai mică decât cea din 2009. O pierdere grea pentru televiziunea din Băneasa, mai ales într‑o perioadă de criză pe piaţa publicităţii.
Slăbiciunile din grila de programe (un „Observator" care a suferit două schimbări de prezentatori într‑un an, absenţa unor meciuri tari de fotbal, un divertisment modest şi filme care nu s-au remarcat) au avut efect în sondajele de audienţă.
Mai mult, frământările din managementul grupului, care au culminat cu plecarea lui Sorin Oancea, „creierul" televiziunilor din Intact, şi-au pus amprenta, indirect, şi asupra ratingurilor. Dar grupul lui Dan Voiculescu se poate consola cu creşterea spectaculoasă a audienţei în prime-time (orele 19.00 - 24.00) a canalului Antena 3. Televiziunea de ştiri este a patra în topul celor mai urmărite posturi TV, în prime-time. Se poate spune că Gâdea&Firea&Badea n-au clămpănit degeaba, seară de seară, timp de un an de zile.
Pro TV, lider autoritar
Demn de remarcat este prezenţa postului public TVR 1 pe a treia treaptă a audienţei generale, cu o medie de 277.000 de telespectatori pe minut. Să mai notăm şi câştigul însemnat al canalului în anul care a trecut: 49.000 de telespectatori. Câştigul s-a datorat în special meciurilor din Campionatul Mondial din Africa de Sud şi partidelor din Champions League.
Acasă TV este marele perdant al pieţei TV în 2010: mai puţin cu 89.000 de telespectatori faţă de 2009. Această scădere brutală a fost cauzată de absenţa unei telenovele-locomotivă, producţie autohtonă, aşa cum s-a întâmplat în anii trecuţi, când a rulat cu succes „Regina" şi „Inimă de ţigan". Se poate spune că, plecând „de-Acasă", „ţiganii" au lăsat staţia fără rating. Dar grupul Pro se poate consola, la rându-i, cu supremaţia absolută a postului Pro TV, care şi-a consolidat poziţia în 2010. Într-un an dificil, parcursul Pro TV a fost conform îndemnului adresat de Costi Mocanu lui Dică de la Steaua: „Du-te, Pro! Du-teeeee...!" Diferenţa dintre Pro TV şi Antena 1 este de nu mai puţin de 269.000 de telespectatori în mediul urban (în prime-time). La nivel naţional, clasamentul audienţei este neschimbat pe primele două locuri: Pro TV şi Antena 1. Dar şi acest top arată că Antena 1 a pierdut telespectatori faţă de anul 2009: 33.000.

Realitatea TV, pe locul trei
Pe podium se află, de această dată, Realitatea TV, cu o medie de 220.000 de telespectatori pe minut. Asta arată că televiziunea lui Vîntu şi finanţată de curând de generosul om de afaceri Sebastian Ghiţă a avut o grilă echilibrată pe parcursul întregii zile, motiv pentru care s-a situat înaintea canalului TVR 1 şi a rivalului Antena 3 (cu o medie de 166.000).
Pe locul 12 în topul audienţei generale, la nivel naţional, se plasează Etno TV. Canalul de muzică populară a devansat TVR 2, post public care continuă să plutească în derivă. Audienţa din timpul anului, superioară multor posturi tematice de renume (Discovery, National Geographic, Pro Cinema), a confirmat în noaptea de Revelion, când Etno TV s-a plasat pe locul trei. Muzica populară românească îşi face loc printre ratinguri.

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu